LINKEDIN ADVERTEREN
LinkedIn kan een super relevant media platform zijn om te gebruiken voor adverteren. De focus via LinkedIn adverteren zit hem dan ook in het professionele aspect van dit kanaal.
Steeds meer mensen weten hoe effectief adverteren op Social Media en het internet in eerste instantie kan zijn. Daarom zie je ook dat steeds meer bedrijven zich richten op kanalen als Facebook en Google. Via LinkedIn adverteren kan daarnaast ook heel effectief zijn doordat het beroep, de sector of opleiding van jouw doelgroep bekend is. Je kan mensen namelijk op een hele persoonlijke manier benaderen. Hierdoor kan je heel gemakkelijk bedrijven als klanten kan krijgen. Een aantal dingen op een rijtje over LinkedIn adverteren, en wat wij hierin kunnen betekenen voor jou. Al met al zijn de mogelijkheden om via LinkedIn te adverteren uiteenlopend.
HOe werkt
linkedin Adverteren?
Het verschil in hoe LinkedIn adverteren werkt zit hem allereerst in de manier waarop je mensen kan benaderen. Zo is er de mogelijkheid om berichten, reclames (of vacatures) te laten zien via LinkedIn op de timeline van jouw specifieke doelgroep.
Je kan bijvoorbeeld een super relevante doelgroep maken waar jij jouw advertenties aan wilt vertonen. Naast demografische gegevens kun je ook aangeven waar het profiel van jouw doelgroep aan moet voldoen. Denk hierbij aan aspecten als opleiding, functie, sector of industrie.
Een andere manier waarop je binnen LinkedIn adverteren kan is bijvoorbeeld directe berichten in de inbox. Je kan namelijk een bericht schrijven met een persoonlijke touch, om die vervolgens bij specifieke doelgroepen in hun inbox te laten verschijnen. Uit onderzoek is gebleken dat deze manier van directe marketing heel effectief is, en over het algemeen betere resultaten behaald dan bijvoorbeeld e-mails versturen.
Wat zijn de linkedin adverteren kosten?
LinkedIn werkt met een bekend biedsysteem, net zoals bij Google Adverteren. Middels een geautomatiseerd biedingssysteem wordt bepaald welke advertentie getoond wordt aan een vooraf bepaalde gebruiker die in jouw doelgroep valt. Jouw limiet is hierbij in te stellen zodat je nooit meer betaald dan het budget dat we hebben ingesteld voor deze campagne. De kosten om via LinkedIn te adverteren zijn daarom dus heel afhankelijk van hoeveel jij bereid bent om te betalen
Direct contact opnemen met een Linkedin specialist?
Succesvol adverteren via linkedin
De effectiviteit van jouw reclame is afhankelijk van hoe goed jij jouw doelgroep kan bepalen, hoe effectief jouw reclame is in het aantrekken van nieuwe klanten én welke landingspagina wordt gebruikt.
Wij kunnen hierbij helpen. Dankzij een combinatie van onze expertise en ervaring én de vakkennis van onze klanten kunnen we heel precies een relevante doelgroep benaderen. Je zal dus nooit geld betalen voor mensen die geen enkele interesse hebben in jouw product of service. Relevante en doelgroep zijn hierbij de belangrijkste factoren voor een succesvolle LinkedIn campagne.
Daarnaast zijn wij in staat om jouw advertenties zo op te stellen dat ze heel interessant zijn voor jouw doelgroep. Want bij LinkedIn adverteren gaat het juist om het aantrekken van relaties of bereiken van professionals. Ten opzichte van Facebook is LinkedIn meer geschikt om een professionele doelgroep te bereiken. Al was het alleen al omdat Facebook-profielen niet altijd verreikt zijn met kenmerken als beroep, opleiding. Voor LinkedIn zijn dit de belangrijkste eigenschappen. Dankzij onze complete analyse kunnen wij jouw website, service of product optimaal promoten met behulp van LinkedIn campagnes.