GOOGLE ADVERTEREN

De manier waarop mensen informatie zoeken is in de afgelopen jaren sterk veranderd. Tegenwoordig gebruikt het grootste deel van de mensen Google voor al hun vragen. Of ze nu willen weten wat de beste telefoon is om te kopen, of welke goede restaurants er in de buurt zitten. Google heeft het antwoord voor jou klaar liggen.

De websites van bedrijven die hoog in Google staan zijn ook logischerwijs ook websites die veel bezocht worden. Hier kan je als bedrijf optimaal gebruik van maken. Met Google adverteren kan je namelijk heel snel heel veel nieuwe klanten of bezoekers binnen halen door boven de organische zoekresultaten te verschijnen. Hiermee kun je in eerste instantie je omzet mee verhogen maar bijvoorbeeld ook je naamsbekendheid groter maken. Wij geloven dat Google adverteren één van de beste manieren is om op het internet reclame te maken. Met de focus op resultaat vergroot je niet alleen de omzet maar verdien je deze investering hierdoor ook weer terug. Omdat een zoekopdracht een duidende vraag is kan hier ook heel specifiek op ingespeeld worden met een relevante aanbod. Kortom; de optimale vorm en werking van vraag en aanbod. En geschikt voor ieder budget; want steeds vaker zien we terug dat er hyperlokaal geadverteerd wordt. 

Google adverteren

mogelijkheden binnen
Google adverteren

  • Meer online aanvragen en/of leads
  • Jouw omzet laten groeien
  • Het aantal relevante website bezoekers verhogen
  • Winkelbezoeken stimuleren
  • Speciale aanbieding promoten
  • Meer telefoontjes realiseren
  • Jouw speciale verzoek?

Het optimaliseren van de campagnes kan op verschillende manieren en moet worden afgestemd op basis van de doelstellingen. Vaak worden campagnes gestuurd op een Return-On-Investment (ROI) of Return-On-Ad-Spend (ROAS) om de waarde van een campagne effectief door te kunnen meten. 

Direct contact opnemen met een Google Adverteren Specialist?

DE JUISTE DOELGROEP BEPALEN

Om de juiste doelgroep(en) te bepalen binnen Google is het noodzakelijk om samen te verdiepen in jouw bedrijf en klanten. Daarom gaan wij eerst in gesprek met jou en analyseren we jouw bedrijf.

DE JUISTE KEYWORDS ZOEKEN

Strategisch bepalen wat voor jou de beste keywords zijn. Zo kun je bijvoorbeeld focussen op long tail keywords. Wij kunnen in samenwerking met jou hier de juiste strategie voor bepalen.

ANALYSEREN EN OPTIMALISEREN

Naast de juiste zoekwoorden en een relevante doelgroep bepalen is het zaak om de website te optimaliseren en zo gebruikersvriendelijk mogelijk te maken. Analyse en optimalisatie biedt vaak een grote verbetering.

Google Adverteren

Google campagne opzetten

Een kwalitatieve goede Google campagne opzetten neemt tijd in beslag. Het is bijvoorbeeld super belangrijk om kennis van de tools en programma’s te hebben waar mee gewerkt moet worden. Bijvoorbeeld de Google Ads interface of Google AdWords Editor om er voor te zorgen dat we de campagnes zo relevant en geoptimaliseerd mogelijk hebben ingesteld. 

Allereerst gaan we ons samen afvragen; wat zijn de doelstellingen van de campagne? Hoeveel budget kan er maximaal worden uitgegeven? Hoeveel kosten mogen er worden gemaakt als percentage van de gemeten marge of omzet? Wat is de geplande looptijd? 

Uiteindelijk gaan bovenstaande vragen, met alle mogelijke instellingen om campagnes in Google Ads te optimaliseren zorgen voor goed presterende campagnes. Bij deze instellingen denken aan; zoekwoordtargeting, apparaten, netwerk, locatietargeting, taalinstellingen, advertentieplanning, weergave-instellingen, biedstratigie of advertentieteksten. Kortom; enige kennis en ervaring is zeker vereist om een goede campagne in Google te kunnen opbouwen. 

Google adverteren is zowel erg eenvoudig als verschrikkelijk complex. Dit is dan ook de voornaamste reden dat veel mensen geen gebruik maken van een Google advertentie. Zonde, want ook jouw doelgroep is via Google te bereiken. Dat het complex kan zijn heeft onder andere te maken met:

  • Het biedsysteem van Google
  • De vele mogelijkheden in targeting
  • Campagnes en budgetten beheren

Je kunt allereerst kiezen in welke kanalen van Google jij wilt adverteren. Zo kun je adverteren in de zoekmachine op zoekopdrachten die in Google worden ingetypt, met behulp van beeld- en/of tekstadvertenties via YouTube of beeld- en/of tekstadvertenties via het Google Display Netwerk.

GooGLE ADs

In Google Ads, vroeger bekend als Google AdWords zet je campagnes op en geef je aan op welke zoekopdrachten jij wilt adverteren. Daarnaast kun je aangeven aan welke kenmerken jouw doelgroep aanvullend moet voldoen. Denk hierbij aan locatie, leeftijd, geslacht, type apparaat of bijvoorbeeld een bepaald tijdstip. Zo kun je super specifiek adverteren en zo relevant mogelijk voor jouw bedrijf.

Dankzij onze ervaring kunnen wij heel effectief de juiste keuzes maken. Zodat precies de juiste mensen bereikt worden. Door zorgvuldig de doelgroep te bepalen is het mogelijk jouw budget zo optimaal mogelijk te besteden. Om een indruk te geven van hoe wij te werk gaan hebben we een paar dingen opgesomd.  

google adverteren kosten?

De kosten van Google adverteren kunnen al met al heel erg verschillen en bepaal je uiteindelijk zelf. Dit hangt van meerdere factoren af. Ten eerste; hoe hoog is het zoekvolume op de meest relevante zoektermen. Vervolgens moeten we bepalen hoeveel bezoekers we willen bereiken. Welk type campagne we gaan gebruiken. Ongeacht het marketingbudget kan iedereen adverteren. Zo wordt hyperlokaal adverteren bijvoorbeeld steeds interessanter. 

Google Adverteren

Klantervaring